Noen glimt fra kulturkvelden

Tirsdag 21.mars var det endelig tid for kulturkveld igjen. Det var første gang siden 2019. Kulturkvelden var også tilbake på scenen i Filadelfia-kirken etter å ha vært mange år andre steder. Kvelden startet med et blandet kor av elever og lærere som sang vår egen skolesang "St. Franciskus skolen vår". Denne ble skrevet og komponert av p. Hallvard Hole for en del år tilbake. Barneskolen hadde mange ulike innslag. Blant annet deltok 1-3 klasse med to felles sanger "Vi-sangen" og "Anti-janteloven". Scenen var pyntet med flagg fra mange av landene som elevene på småskoletrinnet kommer fra eller har forbindelser til. Setningen "Vi er barn med et stort hjerte" ble så fremført på mange ulike språk, blant annet ungarsk, eritreisk, fransk, spansk, polsk, italiensk, litauisk, tanzaniansk, filippinsk, tysk og norsk. 4.klasse hadde øvd inn nummeret "Vennesangen" og danset spenstig til "I Gotta Feeling". 5.klasse hadde laget super animert film om skolen vår og sang og spilte på boomwhackers til melodien "Believer". 6.klasse tok den økonomiske og politiske situasjonen vi er oppe i på alvor og fremførte rappen "Alt er dyrt". Dette ble godt tatt i mot blant publikum i salen. Siste nummer ut fra barneskolen var 7.klasse som fremførte "Sirkel av liv" fra musikalen "Løvenes konge". I flere uker hadde elevene laget dyrekostymer og øvd på sang og dans. Ut på scenen kom sjiraffer, antiloper, sebraer, elefant og mange andre flotte figurer.
Etter pausen var det ungdomsskolen sin tur. Da fikk vi se en kjempeimponerende fremføring av musikalen "The Greatest Showman". Her var det godt innøvde danser, sanger og dialoger som valgfaggruppa "Sal og scene" hadde øvd på det siste halve året.
Kvelden ble loset i havn av de tre programlederne Hannah Gabry Sannæs, Andreas Dahllen og Malin Andersen Sjøholt.


Tusen takk til alle voksne, barn og ungdommer for en fantastisk kveld.

Siste innlegg fra oss: 

· Nyheter

Strålende tur til Hasseltangen

Sommeren er herSlik føltes det i hvertfall da 6.klasse dro på tur til Hasseltangen i Grimstad torsdag 28.mai. Her fikk barna først en fin spasertur fra Engene kirke før de krysset kommunegrensen til Grimstad og gikk over de flate Sømsjordene som minner ganske mye om et dansk landskap. Derretter bar det gjennom Bøkeskogen og Raet nasjonalpark til flotte Hasseltangen friområde. Her ble tid til både lek, oppdagelser og lunsj i det fri. En super dag for barna på alle vis.

Jan-Erik Løken

· Nyheter

Førskoledag 4. juni

Velkommen til førskoledag torsdag 04. juni kl. 09.00.Kl. 09.00-11.00 – Barna er sammen med sine nye lærere og klassevenner.Kl. 11.00-12.00 – Barna er på SFO sammen med fadderne.For de foresatte blir det følgende møter:Kl. 09.15 – Kort orientering rundt SFO.Kl. 11:00- Foreldremøte i rom A ang. skolen og skolestart ved klassekontaktene, rektor og avdelingsleder.Dagen slutter ca. kl. 12.Barna må ha med niste. Melk og frukt får de på skolen.Det er fint om barna har med en sekk denne dagen.

Annette Johansen

· Nyheter

Gode nyheter

St. Franciskus skole renoveres Endelig er avtalen landet! Kåre Eriksen A/S går nå i gang med et omfattende arbeid på St.Franciskus. Ungdomsskolen og Sveitservillaen skal få nye fasader, vinduer og tak. Vi gleder oss! Takk til våre eiere, Oslo katolske bispedømme, for finansiering

Jan-Erik Løken