Svart senker natten seg
12.12.2025

St.Lucia fra 1.klasse
Våre yngste elever imponerte med flott sang og utdeling av pepperkaker til de andre klassene. Det er en koselig tradisjon på skolen vår å markere Lucia-dagen. I år en dag på forskudd siden den 13.desember faller på en lørdag. Bildene er tatt i forbindelse med at 1.klasse besøkte årets 5.klasse. Svart senker natten seg I stall og stue Solen har gått sin vei, Skyggene truer Inn i vårt mørke hus Stiger med tente lys, Santa Lucia, Santa LuciaSiste innlegg fra oss:
Kanonballtuneringen 2026
Kanonballturneringen Det er en lang tradisjon ved St. Franciskus skole å arrangere kanonball-turnering på barneskolen. I år har alle klassene fra 4-7 deltatt, noen klasser med 2 lag. De innledende kampene foregikk onsdag 1o.juni mens 11. juni var det finaler. Bronsefinalen ble spilt mellom 4.klasse og 5.klasse og her gikk 5. av med seieren. Finalen ble spilt mellom 7.klasse (lag 1) og 6.klasse. Dette ble en veldig jevn og spennende kamp hvor 7.klasse til slutt seiret. I superfinalen møtte 7.klasse (lag 1) og lærerlaget. Dette ble en kjempe spennende match hvor lærerne til slutt gikk av med seieren. Det har…
Strålende tur til Hasseltangen
Sommeren er herSlik føltes det i hvertfall da 6.klasse dro på tur til Hasseltangen i Grimstad torsdag 28.mai. Her fikk barna først en fin spasertur fra Engene kirke før de krysset kommunegrensen til Grimstad og gikk over de flate Sømsjordene som minner ganske mye om et dansk landskap. Derretter bar det gjennom Bøkeskogen og Raet nasjonalpark til flotte Hasseltangen friområde. Her ble tid til både lek, oppdagelser og lunsj i det fri. En super dag for barna på alle vis.
Førskoledag 4. juni
Velkommen til førskoledag torsdag 04. juni kl. 09.00.Kl. 09.00-11.00 – Barna er sammen med sine nye lærere og klassevenner.Kl. 11.00-12.00 – Barna er på SFO sammen med fadderne.For de foresatte blir det følgende møter:Kl. 09.15 – Kort orientering rundt SFO.Kl. 11:00- Foreldremøte i rom A ang. skolen og skolestart ved klassekontaktene, rektor og avdelingsleder.Dagen slutter ca. kl. 12.Barna må ha med niste. Melk og frukt får de på skolen.Det er fint om barna har med en sekk denne dagen.










