Glimtet til på Tinestafetten

Gode plasseringer

Årets 6. og 7.klassinger deltok i den årlige Tine stafetten på Lunderød stadion. I år var datoen 5.mai og ivrige møtte mange av våre elever opp på Asdal for å prøve å vinne sine løp. Det gikk nesten, men de sikret seg gode andre og tredjeplasser. Vi gratulerer så mye og er stolte over deres gode innsats.. Elever fra de fleste skolene i Arendal deltok i alt rundt 600 elever.

Siste innlegg fra oss: 

· Nyheter

Kanonballtuneringen 2026

Kanonballturneringen Det er en lang tradisjon ved St. Franciskus skole å arrangere kanonball-turnering på barneskolen. I år har alle klassene fra 4-7 deltatt, noen klasser med 2 lag. De innledende kampene foregikk onsdag 1o.juni mens 11. juni var det finaler. Bronsefinalen ble spilt mellom 4.klasse og 5.klasse og her gikk 5. av med seieren. Finalen ble spilt mellom 7.klasse (lag 1) og 6.klasse. Dette ble en veldig jevn og spennende kamp hvor 7.klasse til slutt seiret. I superfinalen møtte 7.klasse (lag 1) og lærerlaget. Dette ble en kjempe spennende match hvor lærerne til slutt gikk av med seieren. Det har…

Jan-Erik Løken

· Nyheter

Strålende tur til Hasseltangen

Sommeren er herSlik føltes det i hvertfall da 6.klasse dro på tur til Hasseltangen i Grimstad torsdag 28.mai. Her fikk barna først en fin spasertur fra Engene kirke før de krysset kommunegrensen til Grimstad og gikk over de flate Sømsjordene som minner ganske mye om et dansk landskap. Derretter bar det gjennom Bøkeskogen og Raet nasjonalpark til flotte Hasseltangen friområde. Her ble tid til både lek, oppdagelser og lunsj i det fri. En super dag for barna på alle vis.

Jan-Erik Løken

· Nyheter

Førskoledag 4. juni

Velkommen til førskoledag torsdag 04. juni kl. 09.00.Kl. 09.00-11.00 – Barna er sammen med sine nye lærere og klassevenner.Kl. 11.00-12.00 – Barna er på SFO sammen med fadderne.For de foresatte blir det følgende møter:Kl. 09.15 – Kort orientering rundt SFO.Kl. 11:00- Foreldremøte i rom A ang. skolen og skolestart ved klassekontaktene, rektor og avdelingsleder.Dagen slutter ca. kl. 12.Barna må ha med niste. Melk og frukt får de på skolen.Det er fint om barna har med en sekk denne dagen.

Annette Johansen